Wiadomości z Polski     |     Rozkład LOT     |     Rozkład PKS     |     Rozkład PKP     |     Wiadomości ze Świata     |     Kursy walut     |     Giełda     |     Lotto     |     Pogoda     |     
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Znajdujesz się w:
Licznik odwiedzin:
0593885
Dzisiaj:
799
Gości on-line:
8
Twoje IP:
54.161.210.58
Zmień kontrast
Pytanie do... - lista
 

Pytanie zadane dnia 2010-10-01, przez Klient Wydz. Komunikacji.
Panie Starosto,czy można zainstalować w Wydziale Komunikacji dotatkowe ksero? Odpowie Pan że jest przy wejściu do budynku, to prawda.Ale załatwiając w w/w Wydziale często trzeba coś ˝dokserować˝ i wtedy trzeba opuśćic kolejkę. Trzeba znów odczekać aż zostanie wolne miejsce przy stanowisku.Z pewnością byłoby to duże ułatwienie dla petentów.
 
Dziękuję za sugestię. Jestem zainteresowany usprawnieniem obsługi klientów we wszystkich naszych wydzialach. Postaramy się w przyszłym roku- w ramach nowego budżetu- zainstalować dodatkową podręczną kserokopiarkę. Proszę jednak zauważyć, że udotępniamy w portierni bezpłatne ksero wszystkim petentom, a jest to nieczęsta praktyka w jednostkach adminitracji publicznej.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-09-14, przez Edek
Panie Starosto czy zauważył Pan, że jest uszkodzony most na Noteci, na stronie powiatu 0 informacji, prom w Walkowicach ruszył dopiero w poniedziałek tak trzymać !!!
 
Szanowny Panie. Wszystkie mosty oraz przeprawy, jako miejsca strategiczne, podlegają władzom wojewódzkim. Oficjalny komunikat w tej sprawie z Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu otrzymaliśmy we wtorek 14.09.2010 r. Informację tą publikujemy natychmiast.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-08-30, przez Jacek Miedziński
Szanowny Panie Starosto
Zwracam sie z prośbą o interwencję w sprawie braku odpowiedzi na przesłane w dniu 09.08.2010r. pocztą elektroniczną na adres: ochrona@pct.jst.pl zgłoszenie dotyczącego problemu wycinki drzewa stanowiacego zagrożenie bezpieczeństwa ludzi i mienia we wsi Straduń nr 17A i 17B. Bezskuteczne moje działanie również w Urzędzie Miejskim Trzcianki jest powodem zwrócenia się do Starostwa, lecz nie wiem z jakiego powodu nie otrzymałem do dnia dzisiejszego żadnej informacji.Adres na który skierowałem swoją prośbę jest zamieszczony w internecie na stronie portalu Powiatu Czarnkowsko- Trzcianeckiego. Przypuszczam, że nikt do tej pory nie odczytał przekazanej wiadości. Z poważaniem Jacek Miedziński
 
Szanowny Panie,
odpowiedź Wydziału Ochrony Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa na Pana pytanie została udzielona 24 sierpnia i nie dotarła najprawdopodobniej z powodu umieszczenia przez Pana błędnego lub nieaktualnego zwrotnego adresu e-mail. Zostanie ona przesłana ponownie na obecnie podany.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-06-15, przez Edi
Witam Pana Starostę.
Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwa budowy boiska sportowego Orlik 2012 w Kuźnicy czarnkowskiej lub przebudowa istniejącego już boiska sportowego ? Jeżeli nie lezy to w Pana kompetencjach to proszę napisać do kogo powinniśmy się zwrócic.Dziękuje
 
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana pytanie pragnę poinformować, iż w/w kwestii pytanie należy skierować do Wójta Gminy Czarnków Pana Bolesława Chwarścianka, gdyż zajęcie się to sprawą leży w jego gestii.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-05-06, przez Piotr
Witam.

Chciałem się zapytać o remont ulicy z Krzyża Wlkp do Drawska, most w Krzyżu Wlkp i obwodnice w Czarnkowie.
Można dowiedzieć się kiedy prace ruszą?

Pozdrawiam
 
Szanowny Panie!
W dniu 12.04.2010r. podpisana została umowa z  wykonawcą inwestycji pn. „Przebudowa drogi powiatowej 1323P Krzyż Wlkp. – Drawsko od km 0+140 do 2+921,25 wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi w miejscowości Krzyż Wlkp.” w ramach której przebudowana zostanie droga powiatowa 1323P łącząca Drawsko z Krzyżem Wlkp. wraz z wiaduktem drogowo-kolejowym w miejscowości Krzyż Wlkp.. Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm: POL-DRÓG Piła Sp. z o.o. oraz GOTKOWSKI Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. Toruń, wybrane w drodze przetargu nieograniczonego. Zgodnie z harmonogramem prac w dniu 23.04.2010r. nastąpiło przekazanie wykonawcy placu budowy dzięki czemu w maju br. rozpoczną się prace budowlane. Planowane zakończenie robót budowlanych - 30.08.2011r.
Przedmiotowa inwestycja współfinansowana jest w 50% z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach w ramach: Priorytetu II Infrastruktura komunikacyjna, Działania 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne), Schematu II Drogi w granicach administracyjnych miast poniżej 50 tys. mieszkańców oraz na obszarach wiejskich, Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007–2013 oraz w 50% z budżetu Powiatu Czarnkowsko-Trzcianeckiego.
Obwodnica miasta Czarnków jest inwestycją samorządu województwa wielkopolskiego, w imieniu którego za realizację tego zadania odpowiedzialny jest Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. W miesiącu kwietniu br. wydana została Decyzja Wojewody Wielkopolskiego otwierająca drogę do rozpoczęcia inwestycji. Aktualnie trwa postępowanie konkursowe o środki z UE. Wybór projektu obwodnicy miasta Czarnków przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego i podpisanie umowy pozwoli WZDW w Poznaniu na ogłoszenie przetargu na roboty budowlane.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-04-23, przez Robert
Witam Panie Starosto.
Mam pytanie odnośnie projektu budżetu powiatu na rok 2010, który znajduje się na stronie www.czarnkowsko-trzcianecki.bip-jst.pl. W wydatkach jakie są zaplanowane na rok 2010 zainteresowały mnie wydatki w dziale nr 758, który jest zatytułowany: ˝Różne rozliczenia˝. W załączniku nr 2, który dołączony jest do budżetu można przeczytać, że są to Rezerwy ogólne i celowe. Czy dobrze rozumiem, że są to pieniądze jakie powiat ma zagwarantowane w budżecie na niespodziewane wydatki, które mogą przytrafić się w czasie roku?? jeżeli mylę się to proszę o wyjaśnienie tego.
 
Witam.
Pojęcie rezerwy ogólnej i rezerw celowych zostało wyjaśnione w art. 222 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami). Nowa ustawa o finansach obliguje samorząd do utworzenia rezerwy ogólnej w wysokości nie niższej niż 0,1% i nie wyższej niż 1 % wydatków budżetu. Z kolei rezerwy celowe zgodnie z ich nazewnictwem mają określony „cel” wydatkowania tylko na moment tworzenia budżetu trudno wskazać szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej. Tworzenie niektórych rezerw wynika również z innych przepisów niż ustawa o finansach publicznych. Z powyższych wyjaśnień wynika, iż tak naprawdę „dowolność” wydatkowania w sensie nieprzewidzianych wydatków praktycznie dotyczy tylko rezerwy ogólnej ale i tutaj ustawodawca zawarł pewne ograniczania. Zgodnie z art. 259 ust. 3 ustawy o finansach publicznych wydatki przenoszone z rezerwy ogólnej nie mogą zwiększyć planowanych wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Jeżeli interesuje Pana, na co konkretnie zostały utworzone rezerwy celowe, odsyłam do uzasadnienia do projektu uchwały budżetowej na 2010 rok - str. 73-75.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-03-14, przez RODZICE
SZANOWNY PANIE STAROSTO!
CZY KTOŚ W KOŃCU WEŻMIE SIE ZA KIEROWNICTWO WARSZTATÓW TERAPII ˝ CARITAS˝ W TRZCIANCE CZY TA PLACÓWKA JEST PODDAWANA JAKIEJŚ KONTROLI? CZY KIEROWNIK TEJ PLACÓWKI JEST KIEROWNIKIEM CZY TYLKO PSEUDO KIEROWNIKIEM!!! KTÓRY ROBI SOBIE CO CHCE BEZ ZADNEJ KONTROLI KAZDY UMYWA RECE KOŚCIÓŁ I PCPR MOZE PAN NAM POMOŻE!!!! ZANIEPOKOJENI RODZICE
 
Szanowni Państwo.
Jest to jednostka pozarządowa, dlatego wszelkie skargi proszę kierować do księdza odpowiedzialnego za Caritas w Trzciance.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-03-13, przez matrix
czy w planach na 2010 rok jest budowa nowej drogi CZARNKOW - LUBASZ ??? bo jesli nie to sprzedaje forda a kupuje hamera , bo tylko takim autem bedzie mozna sie tam poruszac !!! przejaz przez pana pare razy dziennie tym odciniem zapewne wpłynałby na przyspieszenie remontu !!!pzdr
 
Szanowny Panie. Jak wielokrotnie informowałem odpowiadając na pytania dotyczące drogi Lubasz- Czarnków, droga ta jest w gestii samorządu wojewódzkiego. Uwagi i sugestie dotyczące jej stanu proszę kierować do Zarządu Dróg Wojewódzkich.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-02-14, przez bartosz
Prosze o postawienie znaku zakazu zatrzymywania sie i postoju na ul.
wronieckiej na odcinku od poczatku bloków na os. zacisze do konca
ulicy-gdyz
jest to waski fragment ulicy i stoja tam czesto auta dostawcze ktore
blokuja
dojazd do blokow i zwezaja i tak waska ulice oraz powoduja nie potrzebne
manewry kierowcow-a policja nie reaguje na te zaparkowane auta w nawet jak
przejezdza obok nich
 
Szanowny Panie,
Celem rozwiązania problemu prosimy o złożenie stosownego wnioku w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Czarnkowie, gdzie zostanie on poddany niezbędnej weryfikacji, zgodnie z obowiązującymi procedurami.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-02-11, przez Zdzislaw
Panie Starosto.
Jako mieszkańcy bloków przy ulicy Sikorskiego,chcielibyśmy wiedzieć kto wydał pozwolenie i na jakiej podstawie na przebudowę restauracji ELKA na nowy sklep POLO bez zapewnienia miejsc parkingowych? Już dziś mieszkańcy nie mają gdzie zostawiać swoich aut!
 
Szanowny Panie.
Decyzją Starosty Czarnkowsko-Trzcianeckiego nr 155/2009 z dnia 2009r.
inwestor tj. Czarnkowska Spółdzielnia Mieszkaniowa otrzymał pozwolenie na rozbudowę
i przebudowę pawilonu handlowego tj. części budynku przy ul. Sikorskiego 31 w Czarnkowie.
Projekt przebudowy dawnego baru ELKA został uzgodniony przez Burmistrza Czarnkowa, Zarząd Dróg Wojewódzkich / w zakresie komunikacji/ z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
Według w/w projektu, będącego załącznikiem do pozwolenia na budowę, parkingi istniejące znajdują się za budynkiem, a nowoprojektowane w ilości 7 szt. mają powstać na działce 1491, znajdującej się po przeciwnej stronie ulicy i istniejących parkingów.
Naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa
Ewa Żylińska - Baran
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-01-29, przez Marek
Szanowny Panie Starosto !
Firma jest zmuszona z przyczyn rozwojowych rozebrać pomieszczenia pokryte eternitem (azbest).
Wykaz podmiotów posiadających decyzję starosty opiewa na 33 i klient wybiera powiedzmy firmę najtańszą.
Realizuje swoje założenie usuwając płyty azbestowe
np w lutym. I teraz okazuje się, że chcąc skorzystać z dofinansowania gminy należy jednak wybrać firmę która wygrała dodatkowy przetarg i przez którą będzie można finalizować dofinansowanie (faktury).
Podsumowując temat jest o tyle nieciekawy, że nie tu żadnej demokracji.Zamiast klientów wysłać - rozdrobnić po 33 podmiotach i szybciej wykonywać prace
to zmusza się ich do wybierania tej, która wygrywa dodatkowy przetarg. No chyba, że komuś nie zależy na dotacjach.Urzędy powinny unikać niejasnych sytuacji i nie stwarzać na rynku sytuacji korupcjogennych.
Pamiętajmy, że pozostałe 32 podmioty mające ważne decyzje kiedyś wyrażą swoją opinię w tym zakresie.
Pytanie jest następujące: czy firma na dzień dzisiejszy może skorzystać z dowolnej firmy i zdemontować płyty już w lutym (pośpiech inwestycyjny)
a w marcu poprosić tą właściwą firmę wyłonioną w przetargu do utylizacji azbestu - co podlegałoby dofinansowaniu ?
 
Zgodnie z przyjętym Uchwałą Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2009 r. Programem Oczyszczania Kraju z azbestu na lata 2009 - 2032” usuwanie wyrobów azbestowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz oczyszczenie terenu nieruchomości z odpadów zawierających azbest spoczywa na właścicielach obiektów budowlanych.
Zgodnie z przyjętym programem wsparcie finansowe z funduszy ochrony środowiska może być udzielane jednostce fizycznej, przy czym realizujący program i pozyskujący dodatkowe środki na realizację zadania ma obowiązek wyboru w przetargu firmy realizującej program, spełniającej wymagania prawa w zakresie bezpiecznego usuwania azbestu.
Jednym z zadań spoczywającym na samorządzie powiatowym jest organizowanie usuwania wyrobów zawierających azbest przy wykorzystaniu na ten cel pozyskanych środków z uwzględnieniem zasad zawartych w programie.
W związku z powyższym uchwałą nr XXXII/229/2009 Rady Powiatu Czarnkowsko - Trzcianeckiego został przyjęty program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu czarnkowsko - trzcianeckiego, a uchwałą nr 278/2009 Zarząd Powiatu Czarnkowsko - Trzcianeckiego przyjął do realizacji regulamin określający zasady i tryb udzielania pomocy finansowej na likwidację wyrobów zawierających azbest. Zgodnie z przyjętymi zasadami , opierając się również o program krajowy do korzystania ze środków finansowych na realizację powyższego zadania upragnione są osoby fizyczne z terenu powiatu, które dokonały inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na swojej nieruchomości oraz zostały zgłoszone w Urzędzie Gminy, na której położone są nieruchomości. W przypadku niewykorzystania limitów dotacyjnych w danej gminie uprawnione stają się także jednostki organizacyjne zaliczane do sektora finansów publicznych oraz spółki z 100 % udziałem gminy.
Tak więc nie można dotować usuwania pokryć dachowych dla przedsiębiorców, tym bardziej jak podano w zapytaniu, podmiot planuje z przyczyn rozwojowych rozebrać pomieszczenia pokryte azbestem i w to miejsce postawić nowe obiekty. Sprawa ta została już wcześniej wyjaśniona przez pracownika Wydziału Ochrony Środowiska w rozmowie telefonicznej.
Reasumując, w związku z tym, iż realizowany jest program usuwania azbestu z pozyskiwaniem dodatkowych środków z wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i budżetów gmin wchodzących w skład powiatu przeprowadzenie procedury przetargowej jest obligatoryjne, a pozyskane środki wykorzystywane są na realizację usuwania azbestu zgodnie z przyjętym programem i regulaminem - który jest opiniowany przez wszystkie gminy uczestniczące w realizacji programu. Firma na dzień dzisiejszy może skorzystać z dowolnej firmy, posiadającej stosowne zezwolenia i przeszkolenia aby usunąć płyty azbestowe, jednak nie może liczyć na wsparcie finansowe.
Wydzial Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-01-28, przez michał
Dzień dobry chciał bym zadać pytanie piszę do gminy o wymianę okien i już parę lat piszą że w późniejszym terminie a okna są w fatalnym stanie brak szyb są zgnite nie można wstawić powrotem a teraz są wielkie mrozy i nie chcą wstawiać bo nie wykupiłem mieszkania co mam zrobić TYLKO proszę nie pisać że kierować skargę do Poznanie bo tam się kieruje to wiem oni nic z tego nierobie tylko gmina odpisuje tak jak chce po prostu kpią z tej instytucji już kiedyś wysyłałem to właśnie gmina tak zrobiła Michał czy jest jakieś prawo na urzędników A CHA czy pan z ochrony środowiska może przyznać mieszkanie zamienne na gorszych warunkach jak nie to kto bo w Gminie Drawsko tak przyznają

 
Szanowny Panie!
Przykro mi, lecz pytanie proszę kierować do Gminy, gdyż jest to zadanie tego samorządu. W pierwszej kolejności do Wójta Gminy, jako organu wykonawczego. Jeżeli działania nie będą satysfakcjonujące, można napisać skargę na Wójta do Rady Gminy, która to musi ją rozpatrzyć na sesji w obecności zainteresowanej strony.
Starosta Czarnkowsko-Trzcianecji Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-01-18, przez Natalia
Szanowny Panie Starosto. Jestem osobą bezrobotną, zarejestrowaną w Urzędzie Pracy. Ukończyłam studia licencjackie i kontynuuję studia uzupełniające magisterskie. Ponieważ nie mogę znaleźć pracy ani stażu postanowiłam podjąć studia podyplomowe. Jestem na utrzymaniu rodziców, którzy finansują moje jedne studia. Niestety nie są w stanie opłacić dwóch kierunków. Wyczytałam o możliwości otrzymania dofinansowania do studiów z Urzędu Pracy. Orientowałam się w tej sprawie, niestety odpowiedziano mi, że otrzymanie takiego wsparcia leży w kompetencji Starosty, gdyż to on dysponuje takimi środkami. Przeglądając wcześniejsze pytania, zauważyłam podobne - o dofiansowania studiów podyplomowych. Koleżankę odesłał Pan do Urzędu Pracy, a mnie znowu odsyłają do Pana. Więc jak to z tym jest, kto się tym zajmuje. Proszę o pomoc.
 
Szanowna Pani. Odpowiedź na Pani pytanie wymaga konsultacji z Powiatowym Urzędem Pracy. Konkretne wyjaśnienie otrzyma Pani w terminie późniejszym. Prosimy o cierpliwość.


W odpowiedzi na pytanie zamieszczone na stronie internetowej powiatu w sprawie dofinansowania studiów podyplomowych - uprzejmie informuję co następuje:
1.ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
(tj. Dz. U. Nr 69, poz. 415 z 2008 r. z późn. zm.) wymienia szeroki katalog finansowania instrumentów rynku pracy wspomagających podjęcie pracy. Instrumenty te skierowane są nie tylko dla osób bezrobotnych, ale również do poszukujących pracy, pracowników w celu zdobycia lub utrzymania pracy posiadanej. Różnorodne formy aktywizacji zawodowej są fakultatywne i objęte limitem środków finansowych. Ich wydatkowanie podlega ocenie pod względem celowości, racjonalności i osiągniętego zatrudnienia.
Wybór określonej formy aktywizacji osób i kierunki wydatkowania środków z Funduszu Pracy opiniuje Powiatowa Rada Zatrudnienia, a decyzje w imieniu Starosty podejmuje Powiatowy Urząd Pracy,
2.sfinansowanie kosztów studiów podyplomowych reguluje między innymi art. 42a w/w ustawy, który stanowi, iż Starosta na wniosek bezrobotnego i innych uprawnionych osób może sfinansować z Funduszu Pracy koszty studiów podyplomowych należne organizatorowi studiów do wys. 100% jednak nie więcej niż 300% przeciętnego wynagrodzenia (tj. aktualnie do 9 341,58 zł).
Ponadto bezrobotnemu, któremu przyznano dofinansowanie kosztów studiów podyplomowych za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów przysługuje stypendium w wys. 20% zasiłku (tj. aktualnie 143,40 zł miesięcznie),
3.ponieważ katalog dostępu osób do tego rodzaju formy pomocy jest również bardzo szeroki o różnorodnym statusie zarówno osoby bezrobotnej, poszukującej pracy,
pracownika, rolnika, żołnierza rezerwy itp., a koszty bardzo wysokie w porównaniu do innych form aktywizacji związanych bezpośrednio z umożliwieniem wejścia do zakładu pracy i podjęcia pracy - sfinansowanie studiów podyplomowych nie było w 2009 r. i nie jest obecnie wybranym kierunkiem wydatkowania środków Funduszu Pracy objętych limitem na fakultatywne formy aktywizacji,
4. jednakże biorąc pod uwagę uzasadnione wnioski niektórych osób uprawdopodabniające zatrudnienie oraz celowość, racjonalność i efektywność wydatkowania środków - przygotowano do wydania opinii przez Powiatową Radę Zatrudnienia przeznaczenia części środków na tego rodzaju wsparcie. Określono zasady sfinansowania części kosztów studiów podyplomowych do wysokości 50% nie więcej niż 2 000,00 zł pod warunkiem uzasadnienia celowości i uprawdopodobnienia zatrudnienia.
Forma ta będzie dostępna po 15.02.2010 r. po uzyskaniu pozytywnej opinii Powiatowej Rady Zatrudnienia dla niewielkiej liczby osób zgodnie z możliwościami finansowymi.
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Krystyna Wawrzyniak
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-12-22, przez matrix
kiedy bedzie wkoncu zrobiona droga na odcinku LUBASZ - CZARNKOW ??? wszystkie dojady do Czarnkowa pozatym jednym sa w stanie bardzo dobrym a owe 7 km to droga przez meke !!! do Pily droga została zrobiona chociaz nie wiem po co ( była w stanie dobrym) , teraz zapowiadany jest remont z Krzyza do Drawska , a tu gdzie natezenie ruchu jest ogromne i łaczy dwie wieksze miejscowowosci naszego powiatu zostaje s stanie takim jakim jest czyli tragedia !!! zaprasz staroste moze jazda 4 razy dziennie da cos do myslenia !!! dziura na dziurze i wypadek za wypadkiem !!! szumnie zapowiadana naprawa włacznie z jeszcze jednym pasem pod gorke cos nie moze dojsc do skutku !!! narazie to mamy my pod gorke !!! mało jest wpisow i komentarzy na forach czy to Czarnkowa czy powiatu ??? widocznie tak podchodza nasi samorzadowcy do sprawy !!! dziekuje i pozdrawiam czekajac na konkretna odpowiedz !!!
 
Szanowny Panie.
Zarówno mnie, jak i wszystkim samorządowcom zależy na dobrej jakości tej drogi. Problem w tym, że droga ta jest w gestii samorządu wojewódzkiego. Zgłaszamy swoje sugestie i my, przekazujemy sygnały od mieszkańców. Na razie bez rezultatu. Proponuję pytanie kierować do zarządu Dróg Wojewódzkich - dane kontaktowe to:
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich
w Poznaniu
ul. Wilczak 51,
61-623 Poznań
tel./fax 061 / 826 53 92, fax 061 / 852 01 31
e-mail: poczta@wzdw.pl
http://www.wzdw.pl,
a najlepiej do Marszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Marka Woźniaka:
Marek Woźniak – Marszałek Województwa Wielkopolskiego
al. Niepodległości 18
61-713 Poznań pokój 142, budynek C
tel.: (061) 854-19-88, 854-18-47
fax: (061) 854-17-17
e-mail: marszalek@umww.pl
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-12-07, przez Honorata Sekuterska - Krzyż Wlkp.
Piszę w sprawie połączeń PKP przewozy regionalne na trasie Krzyż - Piła, Piła - Krzyż. Od dnia 13 grudnia zmienia sie rozklad jazdy, niestety zmienione połączenie popołudniowe tj. odjazd o 15.30 z Piły, 16.03 z Trzcianki jest połączeniem, które uniemozliwia osobom dojeżdżającym powrót z zkładów pracy do domów. Wcześniejszy odjazd tego pociąu, czyli godz 15.50 z Piły, 16.11 z Trzcianki było połączeniem, które pasowalo wszytskim dojeżdzającym na tej trasie. Niestety zmiana tego połaczenia powoduje duży problem osobom codziennie dojeżdżającym do pracy na trasie Piła- Krzyż. Większość osób dojeżdżających pracuje w Pile do godziny 15.30, a w Trzciance do godziny 16.00, wprowadzenie wczesniejszej godziny odjazdu tego pociagu spowoduje, że na następne połączenie będziemy musieli czekać ponad godzinę.
W imieniu własnym jak i innych dojeżdzjących prosze Pana Starsostę o pomoc w tej sprawie. Czy udałoby się nie zmieniać tego połączenia? Czy mogłby Pan zainterweniować w tej sprawie?
 
W odpowiedzi na Pani pytanie dotyczące zmiany rozkładu jazdy, a w szczególności odjazdu pociągu z Piły do Krzyża z godz. 15.50 na godz. 15.40 informuję, że modyfikacje rozkładów jazdy pociągów uzgadniane są z Urzędem Marszałkowskim. W związku z powyższym starostwo wystąpi o rozpatrzenie Pani wniosku i ewentualne uwzględnienie go w dokonywanej po 1 marca korekcie rocznej. Wcześniej jest to niestety niemożliwe. Według stanowiska Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu dokonane obecnie zmiany, wprowadzone także ze względów technicznych, usprawniają dalsze połączenia, z uwagi na konieczność skomunikowania pociągu relacji Piła Gł.- Krzyż z pociągiem TLK Szczecin Gł.- Poznań Gł.- Łódź Kaliska.
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-11-20, przez Krystyna
Mam sprawe zwrotu roznicy miedzy zaplacona kwota za wydanie karty pojazdu a kwota urzedowo ustalona, ktora winna wynosic 75 zł
Czy formalnie moge zwrocic sie i do kogo o zwrot nadpłaconej kwoty?
 
Szanowna Pani.
Celem niezbędnego uszczegółowienia Pani pytania oraz uzyskania satysfakcjonującej i wyczerpującej na nie odpowiedzi, proszę o kontakt z Naczelnikiem Wydziału Komunikacji panem Marianem Dużyją pod numerem tel. 67 253 01 60 wew. 1135 lub kom. 608 310 176.
Starosta
Czarnkowsko-Trzcianecki
Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-11-19, przez michał
Panie starosto mam pytanie czy gdy pisałem pismo do przewodniczącego Rady Gminy pismo a on nie odpisuje tylko po jakimś czasie odpisał Pan Wójt i stwierdził że przewodniczący Rady nie musi odpisywać wystarczy że to Wójt na te pismo odpisze nie wynika z tego że Wójt chce rządzić wszystkimi w gminie .

Proszę napisać do czego jest Rada Gminy i jakie ma obowiązki i czy musi odpisać na pismo obywatela czy tylko brać pieniądze z gminy

I na jakiej zasadzie przyznaje się mieszkania w Gminach czy pierwszeństwo mają pracownicy gminni w przyznaniu mieszkania
 
Szanowny Panie.
Zadania i kompetencje organów gminy (wójta, burmistrza i rady) określa Ustawa o Samorządzie Gminnym oraz akty wewnętrzne takie jak: Statut Gminy, Regulamin Organizacyjny , do których ma Pan dostęp poprzez konkretną stronę BIP Urzędu.
Odnośniki do niektórych aktów prawnych to odpowiednio:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19970780483
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19900160095

Starosta
Czarnkowsko-Trzcianecki
Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-11-11, przez K
Panie starosto.Jestem pielęgniarką z wyższym wykształceniem i 20 letnim stażem w zawodzie.Chciałabym zapytać Pana czy jest Pan zainteresowany tematem powstania Publicznego Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Pańskim powiecie?
 
Szanowna Pani.

Jestem zainteresowany Pani propozycją, sprawa wymaga jednak rozmowy bezpośredniej. Proszę o uzgodnienie terminu spotkania - tel. 067 255 22 25, 602 234 256.

Starosta Czarnkowsko-Trzcianecki
Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-11-03, przez amarylis
Witam.Jestem mama dwojki dzieci w tym syna, ktory jest niepelnosprawny. Chcialabym zapytac się czy jest coś takiego jak dofinansowanie do kursu na prawo jazdy?Maz moj pracuje, a z synem musimy jezdzic parę razy w tygodniu na rehabilitację i do poradni, niestety nie zawsze mąż mój dostaje wolne, a mamy samochód, z którego mogę skorzystać i dojechać wszędzie na miejsce.Ja jestem pelnosprawną osobą, ale nie wiem, czy się mogę o takie coś starać.Proszę o szybką odpowiedz. Pozdrawiam ciepło.
 
Szanowna Pani.
W Państwa sprawie zasięgnąłem opinii dyrektora PCPR w Trzciance. Niestety pomoc ze środków PFRON może być skierowana wyłącznie do osób bezpośrednio dotkniętych niepełnosprawnością.
Starosta Czarnkowsko-Trzcianecki
Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-09-12, przez mieszkanka Krzyża Wlkp.
Panie Starosto! Jestem osobą bezrobotną należącą do urządu pracy w Wieleniu, ze zdziwieniem przyjęto mój wniosek o dofinansowanie studiów podyplomowych , po ukończeniu których prawdopodobieństwo znalezienia przeze mnie pracy jest duże.Poinformowano mnie iż dofinansowanie zależy od posiadanych przez Starostę funduszy, jadnak czegoś takiego jeszcze urząd nie robił, zdziwienie było duże skąd wiem o takim dofinansowaniu. Opowiedź otzrymałam oczywiście negatywną, gdyż nie mam w tej chwili zagwarantowanego zatrudnienia po ich ukończeniu, co nie jest warunkiem koniecznym aby takie dofinansowanie otrzynać, a poza tym w planie finansowym na bieżący rok nie przewidziano środków na dofinansowanie kosztów studiów podyplomowych. Stąd moje pytanie , dlaczego bezrobotni z naszegp powiatu mają gorszy start i mniejsze możliwości, ustawy przecież są dla wszystkich jednakowe, to urzędy powinny pomagać a one wręcz hamują rozwój. Moje drugie pytanie brzmi, czy mogę liczyć na jakąś pomoc z urzędu pracy jeżeli podejmę naukę na studiach podyplomowych, czy jest to tylko mój prywatny problem, że chcę coś zrobić aby nie zasilać długo listy osób bezrobotnych?
 
Zagadnienie, o którym Pani pisze zanajduje się w kompetencji Powiatowego Urzędu Pracy. Pytanie przekazałem do kierownika, który udzieli Pani szczegółowej odpowiedzi na podany adres mailowy. Starosta Czarnkowsko Trzcianecki Wiesław Maszewski.
 
 

początek << [ strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 z 10 ] >> koniec
 
Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki, ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków, pow. czarnkowsko-trzcianecki, woj. wielkopolskie
tel.: (67) 253-01-60, fax: (67) 253-01-78, email: powiat@pct.bipst.pl, http://www.czarnkowsko-trzcianecki.pl
NIP: 763-209-22-18, Regon: 570799510
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x