XLV Sesja RP - ogłoszenie     |     Wiadomości z Polski     |     Rozkład LOT     |     Rozkład PKS     |     Rozkład PKP     |     Wiadomości ze Świata     |     Kursy walut     |     Giełda     |     Lotto     |     Pogoda     |     
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Znajdujesz się w:
Licznik odwiedzin:
0509424
Dzisiaj:
2178
Gości on-line:
12
Twoje IP:
107.20.121.254
Zmień kontrast
Pytanie do... - lista
 

Pytanie zadane dnia 2010-02-14, przez bartosz
Prosze o postawienie znaku zakazu zatrzymywania sie i postoju na ul.
wronieckiej na odcinku od poczatku bloków na os. zacisze do konca
ulicy-gdyz
jest to waski fragment ulicy i stoja tam czesto auta dostawcze ktore
blokuja
dojazd do blokow i zwezaja i tak waska ulice oraz powoduja nie potrzebne
manewry kierowcow-a policja nie reaguje na te zaparkowane auta w nawet jak
przejezdza obok nich
 
Szanowny Panie,
Celem rozwiązania problemu prosimy o złożenie stosownego wnioku w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Czarnkowie, gdzie zostanie on poddany niezbędnej weryfikacji, zgodnie z obowiązującymi procedurami.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-02-11, przez Zdzislaw
Panie Starosto.
Jako mieszkańcy bloków przy ulicy Sikorskiego,chcielibyśmy wiedzieć kto wydał pozwolenie i na jakiej podstawie na przebudowę restauracji ELKA na nowy sklep POLO bez zapewnienia miejsc parkingowych? Już dziś mieszkańcy nie mają gdzie zostawiać swoich aut!
 
Szanowny Panie.
Decyzją Starosty Czarnkowsko-Trzcianeckiego nr 155/2009 z dnia 2009r.
inwestor tj. Czarnkowska Spółdzielnia Mieszkaniowa otrzymał pozwolenie na rozbudowę
i przebudowę pawilonu handlowego tj. części budynku przy ul. Sikorskiego 31 w Czarnkowie.
Projekt przebudowy dawnego baru ELKA został uzgodniony przez Burmistrza Czarnkowa, Zarząd Dróg Wojewódzkich / w zakresie komunikacji/ z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
Według w/w projektu, będącego załącznikiem do pozwolenia na budowę, parkingi istniejące znajdują się za budynkiem, a nowoprojektowane w ilości 7 szt. mają powstać na działce 1491, znajdującej się po przeciwnej stronie ulicy i istniejących parkingów.
Naczelnik Wydziału Architektury i Budownictwa
Ewa Żylińska - Baran
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-01-29, przez Marek
Szanowny Panie Starosto !
Firma jest zmuszona z przyczyn rozwojowych rozebrać pomieszczenia pokryte eternitem (azbest).
Wykaz podmiotów posiadających decyzję starosty opiewa na 33 i klient wybiera powiedzmy firmę najtańszą.
Realizuje swoje założenie usuwając płyty azbestowe
np w lutym. I teraz okazuje się, że chcąc skorzystać z dofinansowania gminy należy jednak wybrać firmę która wygrała dodatkowy przetarg i przez którą będzie można finalizować dofinansowanie (faktury).
Podsumowując temat jest o tyle nieciekawy, że nie tu żadnej demokracji.Zamiast klientów wysłać - rozdrobnić po 33 podmiotach i szybciej wykonywać prace
to zmusza się ich do wybierania tej, która wygrywa dodatkowy przetarg. No chyba, że komuś nie zależy na dotacjach.Urzędy powinny unikać niejasnych sytuacji i nie stwarzać na rynku sytuacji korupcjogennych.
Pamiętajmy, że pozostałe 32 podmioty mające ważne decyzje kiedyś wyrażą swoją opinię w tym zakresie.
Pytanie jest następujące: czy firma na dzień dzisiejszy może skorzystać z dowolnej firmy i zdemontować płyty już w lutym (pośpiech inwestycyjny)
a w marcu poprosić tą właściwą firmę wyłonioną w przetargu do utylizacji azbestu - co podlegałoby dofinansowaniu ?
 
Zgodnie z przyjętym Uchwałą Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2009 r. Programem Oczyszczania Kraju z azbestu na lata 2009 - 2032” usuwanie wyrobów azbestowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych oraz oczyszczenie terenu nieruchomości z odpadów zawierających azbest spoczywa na właścicielach obiektów budowlanych.
Zgodnie z przyjętym programem wsparcie finansowe z funduszy ochrony środowiska może być udzielane jednostce fizycznej, przy czym realizujący program i pozyskujący dodatkowe środki na realizację zadania ma obowiązek wyboru w przetargu firmy realizującej program, spełniającej wymagania prawa w zakresie bezpiecznego usuwania azbestu.
Jednym z zadań spoczywającym na samorządzie powiatowym jest organizowanie usuwania wyrobów zawierających azbest przy wykorzystaniu na ten cel pozyskanych środków z uwzględnieniem zasad zawartych w programie.
W związku z powyższym uchwałą nr XXXII/229/2009 Rady Powiatu Czarnkowsko - Trzcianeckiego został przyjęty program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu czarnkowsko - trzcianeckiego, a uchwałą nr 278/2009 Zarząd Powiatu Czarnkowsko - Trzcianeckiego przyjął do realizacji regulamin określający zasady i tryb udzielania pomocy finansowej na likwidację wyrobów zawierających azbest. Zgodnie z przyjętymi zasadami , opierając się również o program krajowy do korzystania ze środków finansowych na realizację powyższego zadania upragnione są osoby fizyczne z terenu powiatu, które dokonały inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na swojej nieruchomości oraz zostały zgłoszone w Urzędzie Gminy, na której położone są nieruchomości. W przypadku niewykorzystania limitów dotacyjnych w danej gminie uprawnione stają się także jednostki organizacyjne zaliczane do sektora finansów publicznych oraz spółki z 100 % udziałem gminy.
Tak więc nie można dotować usuwania pokryć dachowych dla przedsiębiorców, tym bardziej jak podano w zapytaniu, podmiot planuje z przyczyn rozwojowych rozebrać pomieszczenia pokryte azbestem i w to miejsce postawić nowe obiekty. Sprawa ta została już wcześniej wyjaśniona przez pracownika Wydziału Ochrony Środowiska w rozmowie telefonicznej.
Reasumując, w związku z tym, iż realizowany jest program usuwania azbestu z pozyskiwaniem dodatkowych środków z wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i budżetów gmin wchodzących w skład powiatu przeprowadzenie procedury przetargowej jest obligatoryjne, a pozyskane środki wykorzystywane są na realizację usuwania azbestu zgodnie z przyjętym programem i regulaminem - który jest opiniowany przez wszystkie gminy uczestniczące w realizacji programu. Firma na dzień dzisiejszy może skorzystać z dowolnej firmy, posiadającej stosowne zezwolenia i przeszkolenia aby usunąć płyty azbestowe, jednak nie może liczyć na wsparcie finansowe.
Wydzial Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-01-28, przez michał
Dzień dobry chciał bym zadać pytanie piszę do gminy o wymianę okien i już parę lat piszą że w późniejszym terminie a okna są w fatalnym stanie brak szyb są zgnite nie można wstawić powrotem a teraz są wielkie mrozy i nie chcą wstawiać bo nie wykupiłem mieszkania co mam zrobić TYLKO proszę nie pisać że kierować skargę do Poznanie bo tam się kieruje to wiem oni nic z tego nierobie tylko gmina odpisuje tak jak chce po prostu kpią z tej instytucji już kiedyś wysyłałem to właśnie gmina tak zrobiła Michał czy jest jakieś prawo na urzędników A CHA czy pan z ochrony środowiska może przyznać mieszkanie zamienne na gorszych warunkach jak nie to kto bo w Gminie Drawsko tak przyznają

 
Szanowny Panie!
Przykro mi, lecz pytanie proszę kierować do Gminy, gdyż jest to zadanie tego samorządu. W pierwszej kolejności do Wójta Gminy, jako organu wykonawczego. Jeżeli działania nie będą satysfakcjonujące, można napisać skargę na Wójta do Rady Gminy, która to musi ją rozpatrzyć na sesji w obecności zainteresowanej strony.
Starosta Czarnkowsko-Trzcianecji Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2010-01-18, przez Natalia
Szanowny Panie Starosto. Jestem osobą bezrobotną, zarejestrowaną w Urzędzie Pracy. Ukończyłam studia licencjackie i kontynuuję studia uzupełniające magisterskie. Ponieważ nie mogę znaleźć pracy ani stażu postanowiłam podjąć studia podyplomowe. Jestem na utrzymaniu rodziców, którzy finansują moje jedne studia. Niestety nie są w stanie opłacić dwóch kierunków. Wyczytałam o możliwości otrzymania dofinansowania do studiów z Urzędu Pracy. Orientowałam się w tej sprawie, niestety odpowiedziano mi, że otrzymanie takiego wsparcia leży w kompetencji Starosty, gdyż to on dysponuje takimi środkami. Przeglądając wcześniejsze pytania, zauważyłam podobne - o dofiansowania studiów podyplomowych. Koleżankę odesłał Pan do Urzędu Pracy, a mnie znowu odsyłają do Pana. Więc jak to z tym jest, kto się tym zajmuje. Proszę o pomoc.
 
Szanowna Pani. Odpowiedź na Pani pytanie wymaga konsultacji z Powiatowym Urzędem Pracy. Konkretne wyjaśnienie otrzyma Pani w terminie późniejszym. Prosimy o cierpliwość.


W odpowiedzi na pytanie zamieszczone na stronie internetowej powiatu w sprawie dofinansowania studiów podyplomowych - uprzejmie informuję co następuje:
1.ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
(tj. Dz. U. Nr 69, poz. 415 z 2008 r. z późn. zm.) wymienia szeroki katalog finansowania instrumentów rynku pracy wspomagających podjęcie pracy. Instrumenty te skierowane są nie tylko dla osób bezrobotnych, ale również do poszukujących pracy, pracowników w celu zdobycia lub utrzymania pracy posiadanej. Różnorodne formy aktywizacji zawodowej są fakultatywne i objęte limitem środków finansowych. Ich wydatkowanie podlega ocenie pod względem celowości, racjonalności i osiągniętego zatrudnienia.
Wybór określonej formy aktywizacji osób i kierunki wydatkowania środków z Funduszu Pracy opiniuje Powiatowa Rada Zatrudnienia, a decyzje w imieniu Starosty podejmuje Powiatowy Urząd Pracy,
2.sfinansowanie kosztów studiów podyplomowych reguluje między innymi art. 42a w/w ustawy, który stanowi, iż Starosta na wniosek bezrobotnego i innych uprawnionych osób może sfinansować z Funduszu Pracy koszty studiów podyplomowych należne organizatorowi studiów do wys. 100% jednak nie więcej niż 300% przeciętnego wynagrodzenia (tj. aktualnie do 9 341,58 zł).
Ponadto bezrobotnemu, któremu przyznano dofinansowanie kosztów studiów podyplomowych za okres uczestnictwa w zajęciach przewidzianych programem studiów przysługuje stypendium w wys. 20% zasiłku (tj. aktualnie 143,40 zł miesięcznie),
3.ponieważ katalog dostępu osób do tego rodzaju formy pomocy jest również bardzo szeroki o różnorodnym statusie zarówno osoby bezrobotnej, poszukującej pracy,
pracownika, rolnika, żołnierza rezerwy itp., a koszty bardzo wysokie w porównaniu do innych form aktywizacji związanych bezpośrednio z umożliwieniem wejścia do zakładu pracy i podjęcia pracy - sfinansowanie studiów podyplomowych nie było w 2009 r. i nie jest obecnie wybranym kierunkiem wydatkowania środków Funduszu Pracy objętych limitem na fakultatywne formy aktywizacji,
4. jednakże biorąc pod uwagę uzasadnione wnioski niektórych osób uprawdopodabniające zatrudnienie oraz celowość, racjonalność i efektywność wydatkowania środków - przygotowano do wydania opinii przez Powiatową Radę Zatrudnienia przeznaczenia części środków na tego rodzaju wsparcie. Określono zasady sfinansowania części kosztów studiów podyplomowych do wysokości 50% nie więcej niż 2 000,00 zł pod warunkiem uzasadnienia celowości i uprawdopodobnienia zatrudnienia.
Forma ta będzie dostępna po 15.02.2010 r. po uzyskaniu pozytywnej opinii Powiatowej Rady Zatrudnienia dla niewielkiej liczby osób zgodnie z możliwościami finansowymi.
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy Krystyna Wawrzyniak
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-12-22, przez matrix
kiedy bedzie wkoncu zrobiona droga na odcinku LUBASZ - CZARNKOW ??? wszystkie dojady do Czarnkowa pozatym jednym sa w stanie bardzo dobrym a owe 7 km to droga przez meke !!! do Pily droga została zrobiona chociaz nie wiem po co ( była w stanie dobrym) , teraz zapowiadany jest remont z Krzyza do Drawska , a tu gdzie natezenie ruchu jest ogromne i łaczy dwie wieksze miejscowowosci naszego powiatu zostaje s stanie takim jakim jest czyli tragedia !!! zaprasz staroste moze jazda 4 razy dziennie da cos do myslenia !!! dziura na dziurze i wypadek za wypadkiem !!! szumnie zapowiadana naprawa włacznie z jeszcze jednym pasem pod gorke cos nie moze dojsc do skutku !!! narazie to mamy my pod gorke !!! mało jest wpisow i komentarzy na forach czy to Czarnkowa czy powiatu ??? widocznie tak podchodza nasi samorzadowcy do sprawy !!! dziekuje i pozdrawiam czekajac na konkretna odpowiedz !!!
 
Szanowny Panie.
Zarówno mnie, jak i wszystkim samorządowcom zależy na dobrej jakości tej drogi. Problem w tym, że droga ta jest w gestii samorządu wojewódzkiego. Zgłaszamy swoje sugestie i my, przekazujemy sygnały od mieszkańców. Na razie bez rezultatu. Proponuję pytanie kierować do zarządu Dróg Wojewódzkich - dane kontaktowe to:
Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich
w Poznaniu
ul. Wilczak 51,
61-623 Poznań
tel./fax 061 / 826 53 92, fax 061 / 852 01 31
e-mail: poczta@wzdw.pl
http://www.wzdw.pl,
a najlepiej do Marszałka Województwa Wielkopolskiego Pana Marka Woźniaka:
Marek Woźniak – Marszałek Województwa Wielkopolskiego
al. Niepodległości 18
61-713 Poznań pokój 142, budynek C
tel.: (061) 854-19-88, 854-18-47
fax: (061) 854-17-17
e-mail: marszalek@umww.pl
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-12-07, przez Honorata Sekuterska - Krzyż Wlkp.
Piszę w sprawie połączeń PKP przewozy regionalne na trasie Krzyż - Piła, Piła - Krzyż. Od dnia 13 grudnia zmienia sie rozklad jazdy, niestety zmienione połączenie popołudniowe tj. odjazd o 15.30 z Piły, 16.03 z Trzcianki jest połączeniem, które uniemozliwia osobom dojeżdżającym powrót z zkładów pracy do domów. Wcześniejszy odjazd tego pociąu, czyli godz 15.50 z Piły, 16.11 z Trzcianki było połączeniem, które pasowalo wszytskim dojeżdzającym na tej trasie. Niestety zmiana tego połaczenia powoduje duży problem osobom codziennie dojeżdżającym do pracy na trasie Piła- Krzyż. Większość osób dojeżdżających pracuje w Pile do godziny 15.30, a w Trzciance do godziny 16.00, wprowadzenie wczesniejszej godziny odjazdu tego pociagu spowoduje, że na następne połączenie będziemy musieli czekać ponad godzinę.
W imieniu własnym jak i innych dojeżdzjących prosze Pana Starsostę o pomoc w tej sprawie. Czy udałoby się nie zmieniać tego połączenia? Czy mogłby Pan zainterweniować w tej sprawie?
 
W odpowiedzi na Pani pytanie dotyczące zmiany rozkładu jazdy, a w szczególności odjazdu pociągu z Piły do Krzyża z godz. 15.50 na godz. 15.40 informuję, że modyfikacje rozkładów jazdy pociągów uzgadniane są z Urzędem Marszałkowskim. W związku z powyższym starostwo wystąpi o rozpatrzenie Pani wniosku i ewentualne uwzględnienie go w dokonywanej po 1 marca korekcie rocznej. Wcześniej jest to niestety niemożliwe. Według stanowiska Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu dokonane obecnie zmiany, wprowadzone także ze względów technicznych, usprawniają dalsze połączenia, z uwagi na konieczność skomunikowania pociągu relacji Piła Gł.- Krzyż z pociągiem TLK Szczecin Gł.- Poznań Gł.- Łódź Kaliska.
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-11-20, przez Krystyna
Mam sprawe zwrotu roznicy miedzy zaplacona kwota za wydanie karty pojazdu a kwota urzedowo ustalona, ktora winna wynosic 75 zł
Czy formalnie moge zwrocic sie i do kogo o zwrot nadpłaconej kwoty?
 
Szanowna Pani.
Celem niezbędnego uszczegółowienia Pani pytania oraz uzyskania satysfakcjonującej i wyczerpującej na nie odpowiedzi, proszę o kontakt z Naczelnikiem Wydziału Komunikacji panem Marianem Dużyją pod numerem tel. 67 253 01 60 wew. 1135 lub kom. 608 310 176.
Starosta
Czarnkowsko-Trzcianecki
Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-11-19, przez michał
Panie starosto mam pytanie czy gdy pisałem pismo do przewodniczącego Rady Gminy pismo a on nie odpisuje tylko po jakimś czasie odpisał Pan Wójt i stwierdził że przewodniczący Rady nie musi odpisywać wystarczy że to Wójt na te pismo odpisze nie wynika z tego że Wójt chce rządzić wszystkimi w gminie .

Proszę napisać do czego jest Rada Gminy i jakie ma obowiązki i czy musi odpisać na pismo obywatela czy tylko brać pieniądze z gminy

I na jakiej zasadzie przyznaje się mieszkania w Gminach czy pierwszeństwo mają pracownicy gminni w przyznaniu mieszkania
 
Szanowny Panie.
Zadania i kompetencje organów gminy (wójta, burmistrza i rady) określa Ustawa o Samorządzie Gminnym oraz akty wewnętrzne takie jak: Statut Gminy, Regulamin Organizacyjny , do których ma Pan dostęp poprzez konkretną stronę BIP Urzędu.
Odnośniki do niektórych aktów prawnych to odpowiednio:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19970780483
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19900160095

Starosta
Czarnkowsko-Trzcianecki
Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-11-11, przez K
Panie starosto.Jestem pielęgniarką z wyższym wykształceniem i 20 letnim stażem w zawodzie.Chciałabym zapytać Pana czy jest Pan zainteresowany tematem powstania Publicznego Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego w Pańskim powiecie?
 
Szanowna Pani.

Jestem zainteresowany Pani propozycją, sprawa wymaga jednak rozmowy bezpośredniej. Proszę o uzgodnienie terminu spotkania - tel. 067 255 22 25, 602 234 256.

Starosta Czarnkowsko-Trzcianecki
Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-11-03, przez amarylis
Witam.Jestem mama dwojki dzieci w tym syna, ktory jest niepelnosprawny. Chcialabym zapytac się czy jest coś takiego jak dofinansowanie do kursu na prawo jazdy?Maz moj pracuje, a z synem musimy jezdzic parę razy w tygodniu na rehabilitację i do poradni, niestety nie zawsze mąż mój dostaje wolne, a mamy samochód, z którego mogę skorzystać i dojechać wszędzie na miejsce.Ja jestem pelnosprawną osobą, ale nie wiem, czy się mogę o takie coś starać.Proszę o szybką odpowiedz. Pozdrawiam ciepło.
 
Szanowna Pani.
W Państwa sprawie zasięgnąłem opinii dyrektora PCPR w Trzciance. Niestety pomoc ze środków PFRON może być skierowana wyłącznie do osób bezpośrednio dotkniętych niepełnosprawnością.
Starosta Czarnkowsko-Trzcianecki
Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-09-12, przez mieszkanka Krzyża Wlkp.
Panie Starosto! Jestem osobą bezrobotną należącą do urządu pracy w Wieleniu, ze zdziwieniem przyjęto mój wniosek o dofinansowanie studiów podyplomowych , po ukończeniu których prawdopodobieństwo znalezienia przeze mnie pracy jest duże.Poinformowano mnie iż dofinansowanie zależy od posiadanych przez Starostę funduszy, jadnak czegoś takiego jeszcze urząd nie robił, zdziwienie było duże skąd wiem o takim dofinansowaniu. Opowiedź otzrymałam oczywiście negatywną, gdyż nie mam w tej chwili zagwarantowanego zatrudnienia po ich ukończeniu, co nie jest warunkiem koniecznym aby takie dofinansowanie otrzynać, a poza tym w planie finansowym na bieżący rok nie przewidziano środków na dofinansowanie kosztów studiów podyplomowych. Stąd moje pytanie , dlaczego bezrobotni z naszegp powiatu mają gorszy start i mniejsze możliwości, ustawy przecież są dla wszystkich jednakowe, to urzędy powinny pomagać a one wręcz hamują rozwój. Moje drugie pytanie brzmi, czy mogę liczyć na jakąś pomoc z urzędu pracy jeżeli podejmę naukę na studiach podyplomowych, czy jest to tylko mój prywatny problem, że chcę coś zrobić aby nie zasilać długo listy osób bezrobotnych?
 
Zagadnienie, o którym Pani pisze zanajduje się w kompetencji Powiatowego Urzędu Pracy. Pytanie przekazałem do kierownika, który udzieli Pani szczegółowej odpowiedzi na podany adres mailowy. Starosta Czarnkowsko Trzcianecki Wiesław Maszewski.
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-07-29, przez DEopieralski
Witam.Nie wiem co Pan może ale jeśli może to proszę aby coś zrobiono z kulturą obsługi petentów w dziale Wydziału Komunikacji w Trzciance.Co za tym idzie brak organizacji poszanowania czasu klientów.Będąc za każdym razem w tym urzędzie za każdym razem nie miłe wspomnienia.Proszę o jedno aby przeprowadzono kontrole jakości obsługi klienta.Dziękuje
 
Witam. Pański sygnał został przekazany do Wydziału Komunikacji w Delegaturze Starostwa Powiatowego w Trzciance, celem wyjaśnienia sytuacji oraz rozwiązania zaistniałego problemu. Informuję także, iż w tej sprawie przeprowadzono rozmowę z pracownikami oraz przeszkolono personel.
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-07-16, przez mieszkaniec
Panie starosto pięknie dziękujemy za nowy chodnik na ul. Gdańskiej ale ... co z tymi ohydnymi lampami za czasów ..... ? ? ? mam nadzieję, że po skończeniu prac nikt nie będzie ponownie rozkopywał chodnik by ustawić nowe lampy ? może warto zrobić wszystko za jednym razem ?? inaczej będą to publiczne pieniądze wyrzucone w błoto :(
 
Szanowny Panie
pytanie dotyczące kwestii oświetlenia proszę skierować do Urzędu Miasta, gdyż jest to zadanie leżące właśnie w komptencjach Urzędu Miejskiego.
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-07-15, przez michał
Dzień dobry czy mogę dowiedzieć się w takiej sprawie dostałem ogródek i ziemie pod garażem dalej zrobić gdzie się udać proszę o pomoc gminną dzierżawimy 7 rodzin wszyscy dostali dzierżawy chociaż niektóre rodziny nie płaciły 2 lata dzierżawy .
A mi Wójt odmówił dalszej dzierżawy bo Niechciałem kupić mieszkania a dzierżawę przydzielała rada gminy a przedtem był urzędnik gminny i nieoficjalnie powiedział żeby prywatni właściciele pisali pisma o kupno ogródków my 3 rodziny mamy nie wykupione mieszkania i przypadkiem wyszło że 4 rodziny co majom wykupione mieszkania majom pisać pismo o wykup my również napisaliśmy Wójt przysłał odpowiedź że musi być 3 lata dzierżawy mieliśmy 3 lata dzierżawy to potem przysłał pismo że musimy mieć 10 lat dzierżawy do pierwokupu a  jak okazało że też mamy to wtedy przysłał odmowną decyzje dalszej dzierżawy ogródka i ziemi pod garażem bez żadnego uzasadnień
Pytanie czy Wójt może bez rady gminy podjąć taką decyzję czy nie nadużywa stanowiska [czy władzy]
A jeszcze pisaliśmy w tej sprawie do ministerstwa sprawiedliwości i odszymaliśmy pismo że rada gminy ma odpisać na przedstawione zarzuty i  minęło 40 dni i  rada gminy nie odpisała co mamy zrobić w tej sprawie dalej
 
Szanowny Panie,
Samorząd Powiatu (w tym Starosta) nie jest organem kontrolującym Radę Gminy, czy Wójta. Wszelkie nieprawidłowości dotyczące działań tych organów można zgłaszać do:
Wydziału Nadzoru i Kontroli Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu
al. Niepodległości 16/18
61-713 Poznań
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-07-13, przez matrix
witam panie starosto !!! czy mozliwe byłoby postawienie fotoradaru w Lubaszu !!! kierowcy nagminnie ( w wiekszosci tiry )przekraczaja predkosc , nawet na spacer nie mozna spokojnie wyjsc bo z rozpezdonych trow wszystko leci w oczy !!! prosze o pozytywne rozpatrzenie mojej prosby
 
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na pytanie informuję, iż ustawienie fotoradaru leży w gestii zarządcy drogi tj. Zarządu Dróg Wojewódzkich.
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-06-09, przez matrix
witam panie starosto !!! mam ponownie pytanie dotyczace drogi do lubasza!!! ja i owszem kieruje maile pod podany przez pana adres co zostaje bez odpowiedzi !!! kto jak nie powiat ma zabiegac o naprawe trasy ???z czarnkowa do piły, obornik, trzcianki ,krzyza (pana strony) ,i wiele innych drog jest zrobiona natomiast droga ktora jest w opłakanym stanie nie jest robiona !!! przejechał by sie pan 2 /3 razy dziennie to moze by pan zrozumiał Nasze problemy bo nie o to chodzi zebysmy MY jezdzili co chwila po mechanikach ( a nie stac przynajmniej mnie na to )!!! dnia 08.05 miał miejsce grozny wypadek na tzw .˝debowie˝ a przyczyna jest nadmierna predkosci i koleiny !!! szkoda ze nie ma mozliwosci wstawienia zdjec bo moze nie jest pan zorientowany jak wyglada droga !!! panie starosto prosiłbym raz jeszcze o rozwazenie Naszej prosby i o interwencje !!!dziekuje
 
Szanowny Panie,
Jeszcze raz przypominam, że administratorem drogi jest Wielkopolski Urząd Marszałkowski, a w jego imieniu Zarząd Dróg Wojewódzkich. Proszę dzwonić do Rejonu Dróg Wojewódzkich w Czarnkowie tel. 067 255 29 31 lub do kierownika pana Ryszarda Jagły na nr kom. 604 219 051.
Zarząd Powiatu i ja osobiście zabiegamy o naprawę tej drogi, jednakże Zarząd Dróg Wojewódzkich ma określoną harmonogramem kolejność remontów dróg. A na marginesie, ja również często jestem użytkownikiem tej drogi i wiem, że jest niebezpieczna.
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-06-07, przez matrix
czemu droga do lubasza o takim natezeniu ruchu nie jest robiona , a oscienne mniej wazne sa zrobione !!! zapraszam pana staroste niech sobie przejedzie pare razy to moze zrozumie moje (masze) proszby i problemy !!!!!!!!!!!!
 
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pytanie informuję, iż tak jak w przypadku wcześniejszych postulatów dotyczących drogi do Lubasza, są one przekazywane do Zarządu Dróg Wojewódzkich. Z uwagi na to, że mamy do czynienia z drogą wojewódzką, można je kierować na skrzynkę: wzdw@man.poznan.pl.
Droga do Lubasza nie jest drogą powiatową.
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-05-08, przez skala
panie starosto kidy urzad pracy w wieleniu przestanie byc urzedem bezrobotnych a zajmie sie bezrobotnymi a nowy pan kierownik przestanie patrzec w ekran monitora a zacznie szukac propozycji prac dla bezrobotnych chyba za to mu placa ten czlowiek nie umie nic poradzic ani doradzic GDZIE TEN JAN KOZLOWSKI Z KTORYM MOZNA BYLO POROZMAWIAC JAK Z OJCEM TO BYL CZLOWIEK NA TO STANOWISKO KTORY UMIAL Z KAZDYM POROZMAWIAC a za tego pana przybylo owszem miejsc pracy ale w urzedzie pracy juz niedlugo sie nie pomieszcza i trzeba bedzie wybudowac nowy czy nato ida piniadze chyba tak bo jak sie dwiedzialem na nic innego niema to moze zlikwidowac urzad przeciesz jak nima pieniedzy na nic to co robia ta ci pracownicy ipan kierownik biora pieniadze zadarmo bo jak niema pieniedz na nic to sie nic nie robi bo z czego prosze sie przyjzec jezeli panu czas pozwoli POZDRAWIAM KRZYSZTOF SKALECKI KRZYZ WLKp
 
W sprawie Powiatowego Urzędu Pracy w Wieleniu proszę zainteresowanego o kontakt osobisty - telefon 602 234 256.
Starosta Czarnkowsko Trzcianecki
Wiesław Maszewski
 
 
Pytanie zadane dnia 2009-05-06, przez Tony Montana
Witam. Na terenie miasta Wieleń znajduje się cmentarz przy ulicy Drawskiej. Przechodząc na jego terenie można natknąć się na wywieszki informujące o wycince drzew znajdujących się na terenie cmentarza. Jestem oburzony tą wiadomością, ponieważ bezpodstawne niszczenie środowiska jest objawem bezmyślności władz, w którego rękach znajduje się teren cmentarza. W innych miastach nie podejmuje się takich działań, tylko we Wieleniu. Wycinka drzew w parku (głównym), jak i inne tego typu przypadki, które na terenie miasta miały miejsce, nie mają według mnie sensu i skłaniam się ku myśleniu, że służby odpowiedzialne za tego typu akcje postradały zmysły. Moje pytanie jest następujące: W jaki sposób zapobiec tak bezmyślnemu działaniu człowieka? Do jakich instytucji mógłbym się zwrócić o pomoc, aby zachować to co piękne i naturalne? Nie chce, aby z mojego miasta zrobiła się pustynia... Serce Puszczy Noteckiej? Tak... chyba tylko na starych fotografiach. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam.
 
Cmentarz przy ul. Drawskiej w Wieleniu to nieruchomość będąca własnością Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. M.B. Wniebowziętej i Św. Michała w Wieleniu. Teren ten wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem A-662 z 10.01.1990r. Wobec powyższego zgodnie z art. 83 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 z późn. zm.) zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków (na wniosek posiadacza nieruchomości) wydaje wojewódzki konserwator zabytków.
Dnia 10.04.2009r. Proboszcz Parafii Rzymsko - Katolickiej w Wieleniu wystąpił do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na usuniecie 4 szt. drzew oraz na wykonanie cięć sanitarno - pielęgnacyjnych na 9 drzewach. Po przeprowadzonej lustracji, potwierdzającej stan przedmiotowych drzew, Wielkopolski Wojewódzki Konserwator Zabytków Pozwoleniem Nr 70/2009 z dnia 23.04.2009r. zezwolił na usunięcie ww. drzew oraz wykonanie cieć sanitarno – pielęgnacyjnych. Wobec powyższego, zgodnie z ustawowym założeniem przyjętym w art. 83 ww. ustawy o ochronie przyrody usunięcie przedmiotowych drzew można uznać za legalne.
Odpowiadając na pytanie: "W jaki sposób można zapobiec bezmyślnemu działaniu człowieka oraz do jakich instytucji można się zwrócić o pomoc, aby zachować to co piękne i naturalne?" informuję, że drzewa i krzewy stanowią integralną część składową nieruchomości na której rosną, za którą odpowiedzialny jest tylko jej właściciel (posiadacz nieruchomości) posiadający tytuł prawny do danej nieruchomości. Ów tytuł prawny powoduje, że obywatel ma interes prawny w tym, aby drzewo zostało usunięte lub nie. Jest wtedy stroną i przysługują mu tzw. moce środki prawne: może brać udział w postępowaniu, składać wnioski dowodowe, przedstawiać swoje stanowisko, wnieść odwołanie od decyzji lub zaskarżyć decyzję ostateczną do sądu administracyjnego. Jeżeli natomiast drzewa rosną na nieruchomości, do której obywatel nie ma żadnego tytułu prawnego, to taki obywatel nie jest stroną. Posiada interes faktyczny, ale nie interes prawny, gdyż nie ma takiego przepisu powszechnie obowiązującego, na który można by się powołać, sprzeciwiając się usunięcia drzewa. Taki obywatel może skorzystać jedynie z tzw. słabych środków prawnych, którymi są skargi i wnioski do organu który wydał takie zezwolenie. Może również zwrócić się do organizacji społecznej, której jednym z celów statutowych jest ochrona przyrody lub do stowarzyszenia o podobnym charakterze z wnioskiem o zainteresowanie się taką sprawą. Organizacja taka może wystąpić do organu wydającego zezwolenie o dopuszczenie jej do postępowania administracyjnego. Jeżeli organ uzna, że interes społeczny przemawia za dopuszczeniem jej do postępowania to organizacja działa w nim na prawach strony czyli przysługują jej moce środki prawne.
 
 

początek << [ strona: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 z 10 ] >> koniec
 
Powiat Czarnkowsko-Trzcianecki, ul. Rybaki 3, 64-700 Czarnków, pow. czarnkowsko-trzcianecki, woj. wielkopolskie
tel.: (67) 253-01-60, fax: (67) 253-01-78, email: powiat@pct.bipst.pl, http://www.czarnkowsko-trzcianecki.pl
NIP: 763-209-22-18, Regon: 570799510
projekt i hosting: INTERmedi@  |  zarządzane przez: CMS - SPI
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.
x